Vadsø, juni 2007

Som sensor i Norsk får man reist litt rundt. For å være helt spesifikk: Vadsø, Tromsø og Bodø. Å få komme til Vadsø var stort. Dit reiser man ikke sånn helt uten videre. Det er tross alt 1383km til Vadsø fra Mosjøen! 
Jeg brukte faktsik 7 timer på å komme meg opp med fly. Det er nesten en amerikareise. Jeg måtte skifte fly i Bodø og Tromsø, og etter det var det melkeruta med Widerøe. Jeg tuller ikke når jeg sier at vi fylte drivstoff to ganger på melkeruta. Vi var nede i Hammerfest, Honningsvåg, Mehamn, Berlevåg og Båtsfjord før vi landet i Vadsø. Vi fløy naturlig nok lavt ettersom det var tett mellom landingene, og jeg lot meg forbause stort over at det bodde folk alle steder vi fløy over. Norge er et langstrakt og grisgrent land!
Det var spennende å være i Vadsø sånn rent faglig, men det som gledet meg mest var å få gå rundt å fotografere. Landskapet er helt annerledes enn i Nordland, og jeg ble veldig inspirert. 
Jeg hadde med meg Jostein fra Granmoen som anstand da jeg var ute og gikk alene. 
"Hva ER det du fotograferer, egentlig???", sa han både titt og ofte da jeg stoppet opp. 
Her, Jostein! Dette fotograferte jeg:
Tomme fiskehjell
Forfalne bygg
Tomme fiskehjell i sort/hvitt
Rustne biler
Tørrfisk på hjell
Kråke som har forvillet seg
Steiner på strand I
Steiner på strand II
Fyrlykt
Råtten benk
Havna
Fiskesjark
Småbåter
Beskjed til forbipasserende

Kommentarer

Populære innlegg