Kjærestetur til London, mars 2011

Min kjære og jeg har funnet ut av vi deler gleden ved å reise sammen og oppleve andre ting og hverandre på nye steder. Vi har derfor prioritert å reise på tur sammen en og annen gang i løpet av året.
I vinterferien min i år ble det derfor Londontur, ettersom det er en by jeg liker og som han ikke før hadde vært i. Merkelig nok, ettersom han er Arsenal- fan.
Vi fikk tak i et OK hotell ved Hyde Park (Hyde Park executive apartments) UTEN blomstret tapet og vegg-til-veggtepper. Jeg blir svimmel av slikt! Det var ingen frokost inkludert, men det passet bare bra. Vi tok heller English breakfast på nærliggende puber til en billig penge. Jeg hadde noen konkrete mål for turen:
Notting Hill og The Travel bookshop (alle som har sett Hugh Grant i Notting Hill skjønner jo hva dette er!), Søndagsmarkedet i Brick Lane (anbefalt av Berit), Tate Modern, The Emirates stadium og We Will Rock You på Dominion theatre i West End.
Dette rakk vi fint på de fire dagene vi var der. Ett av høydepunktene på turen må sies å være da siste applausen gikk på We Will Rock You. Ettersom musikalen dagen før var blitt stemt fram som publikums favorittmusikal og dermed hadde vunnet the Olivier award, entret plutselig Brian May og Roger Meddows- Taylor scenen for å takke publikum. Det var magisk!
Det er vel heller ikke til å stikke under en stol at dette var en dannelsesreise i ølets verden. De pubene vi havnet innom, havnet vi stort sett innom fordi vi hadde bedrevet research på forhånd. Favorittpuben ble The Jerusalem Tavern i Britton street (Farringdon station). Dette vannhullet fra 1720 kunne servere øl fra St. Peter's Brewery, og min absolutte favoritt ble porteren. 
Les mer.
The Hummingbird Bakery i Notting Hill

Brick Lane

The Gherkin

The Lamb & Flag, Covent Garden,  fra 1623

Notting Hill

Aldri i Portobello Road uten et stopp her

The one and only!

Notting Hill

Notting Hill

London Eye

The Emirates
Jeg har kjøpt meg ny  lue, Erik tester den ut
Favorittpuben i London

Fantastisk!


...and to you!

Kommentarer

Populære innlegg