Isak og mamma i London, 2009

Da Isak var 6 år fikk han det for seg at han ville til London. Jeg forklarte at han måtte kunne gå langt hvis han skulle til London, og at han ikke var stor nok for en slik tur før han var 10 år. Dette ble en opplest sannhet, så da Isak nærmet seg 10, begynte han å ta opp temaet igjen. Jeg bestemte meg da for å holde ord og bestilte derfor tur i 10-årsgave. 
Isak ville gå med skritteller da vi trasket rundt i byen, og en dag var vi godt over 20 000 skritt. 
Det var utrolig morsomt å ta han med til en storby og se hvordan han klarte seg der. Han leste tube-kartet og fikk bryne seg på å huske veien heim til hotellet. Han fikk også praktisert litt engelsk, og han fikk bestemme stort sett hva han ville gjøre, men jeg satte ned noen krav. Jeg skulle besøke Shakespeares The Globe Theatre, se Mamma Mia og vi skulle til Covent Garden. Det var 18 år siden sist jeg var i London, så jeg hadde ærender der, for å si det sånn.The Globe reåpnet i 1997, så den hadde jeg ikke sett før. Jeg ble defintitivt ikke skuffet. Det var en flott opplevelse.
Isak ville på the Science Museum og til London Dungeon. Dermed var det duket for en storbyferie med varierte aktiviteter. Super tur!
Stasjonen hvor vi måtte gå av når vi skulle på hotellet
Big Mama og Big Ben
St. Paul's & Millennium Bridge
The Globe Theatre
Kollasj over bylivet i London
Kollasj over detaljer fra London
Science Museum. The Wallace & Gromit section
Trafalgar Square
Mamma viser fram gamle kunster
Isak snikfotograferer
Mamma & Isak

Kommentarer

Populære innlegg