København, 2009

I mars dette året var jeg i København sammen med gjengen fra læreplangruppa som skulle lage veiledninger til læreplanen. Her var vi på ekskursjon for å se hvordan de danske læreplanene var skrevet. Vi var altså på besøk i det danske ministeriet. Verden er liten. Da jeg sto og samtalte med noen danske skolefolk kom det en danske bort til meg og spurte om jeg var fra Helgeland. I alle dager, tenkte jeg. Snakker om å ha peiling på norske dialekter! Det viste seg derimot at han hadde bodd og jobbet som lærer på Træna av alle steder i verden! 
Dette var kun en kjapp tur opp og ned med en overnatting. Kun tid til måltider og møter, men ettersom vi bodde på Palace Hotel København, rakk jeg litt shopping likevel. København er en spennende by som man ikke helt blir ferdig med på bare et par besøk. Det jeg absolutt skulle fått med meg denne gangen var et besøk på Wessels kro. Men får man ikke gjort det man skulle, er det alltids en anledning til å vende tilbake.

Grei standard på hotellrommene er greit når man reiser en del
Mitt faste reisefølge!
Standard hotellromsaktivitet. Jobb!
Kollegaene mine: Astrid Granly, Bente Heian, Christian Bjerke og Ove Eide
På vei til Kastrup med flytog...

Kommentarer

Populære innlegg