Praha, november 2009

Etter et år med mye jobbing, bestemte jeg meg for å prioritere en kjærestetur til Praha. Jeg fikk tak i superbillige flybilletter og billig og bra hotell, så da var det klart for en liten utflukt før jul. Tanken var å få litt julestemning, for jeg har hørt at julemarkedet i Praha er spektakulært. Vi kom dessverre noen dager for tidlig, men stemning var det nok av!
Vi nøt hvert minutt av turen. Vi var på dannelsesreise for å lære om pils i pilsens hjemland, så derfor fant vi en pub som kunne tilby ølkurs/smaking. Vi fikk også vandret rundt i gatene og kikket på den flotte arkitekturen, besøkt Muchamuseet og vandret innom Kafkas bookstore.
Alle byers mor varmet hjertene våre, og vi lengter stadig tilbake.
Skal man reise hit må man definitivt få med seg U flekû, som er et av Prahas eldste bryggeri/vertshus. Her var stemninga i taket, maten var god og så var ølet. 
Fotomontasje I Praha

Fotomontasje II Praha


Oss to på Karlsbroa

Vakre Praha I

Lirekassespiller på Karlsbroen

I himmelen! The Kafka Bookshop

Rådhusklokken

Slottet

Gatemusikanter

En tilfeldig dame jeg gikk forbi

I himmelen! Art Noveau galleri

The Golden Lane

Vakre Praha II

Kafkamuseet

Kommentarer

Populære innlegg