Et lite stykke Grimstad, Juni 2011

Av og til når man reiser i embets medfør får man sett et lite stykke Norge. Akkurat nok til å danne seg et inntrykk, akkurat nok til å ta noen bilder. Slik var det da jeg var på sensorskolering i Grimstad i begynnelsen av juni. Jeg ankom Grimstad klokka 22 etter en grei busstur fra Oslo. Alt var stengt, men jeg fikk meg litt mat på den lokale kinakroa. (Ja, Are Kalvø, hva skulle man gjort uten...).
I tillegg fikk jeg ruslet en tur ned mot sjøen for å nyte utsikten.
Hadde jeg hatt flere timer til rådighet, hadde et besøk på Nøgne Ø - Det Kompromissløse Bryggeri AS vært et must!Les mer.
Det er ikke alltid man får med seg høydepunktene. I allefall fikk jeg en kort vandring gjennom Ibsens Grimstad. Det er alltid greit å ha slike bilder i hodet når man skal fortelle levende om temaet til mer eller mindre interesserte 10. klassinger. Det gir et litt annet engasjement!
Café Ibsen by night

Utsikt mot fjorden

Eksotisk for en nordlending. En svane glir stille forbi...

Ibsenmuseet

Rica Hotel Grimstad. Koselig hotell med grei standard.

Kommentarer

Populære innlegg