Freedom of the seas, 2010

Ut på pensjonistcruise i Karibien. Det var det jeg tenkte da vi planla ferien året før. Det var ikke hovedsaklig fordi vi skulle feire en 80-årsdag, en 75-årsdag, en 60-årsdag og en 30-års bryllupsdag, men mer fordommene jeg hadde til cruiselivet. Ikke for det... jeg har jo sett på Disneychannel at barn og unge lever livet på criuse, men det er jo fiksjon og TV. 
Jeg stilte med åpent sinn, og ble veldig positivt overrasket. Majoriteten av cruisegjester var pluss-minus min alder. Noen pensjonister var det, og en drøss med unger, men dette var på langt nær noe gamlis-seilas.
Det var tilbud for alle og en hver, noe som førte til at dagene gikk med til utflukter, trening, spa, middager, show og late timer på dekk med en piña colada. 
I starten var det ubehagelig å bli oppvartet til alle døgnets tider. Jeg følte jeg måtte understreke for han som ryddet rommet at det var unødvendig å shine rommet to gang for dag. Jeg ble også nøye med å sette fra meg ting ordentlig og rydde før jeg dro ut. Det var pinlig at alt sto på linje når jeg kom tilbake.
Maten var det annerledes med. Jeg ble forvent, for å si det slik. Det var ikke helt enkelt å returnere til gode gamle Kippermoen ungdomsskole etter dette og måtte smøre matpakke selv!
Skipet

Første møte med lugaren. Fornøyd!

Litt crowded i H2o-sonen til tider

...så da var det bedre å nyte utsikten

Erik benyttet seg av barbereren på båten

Middag og aftenantrekk

Hovedgata i skipet

Johnny Rockets

Legg til bildetekst

Skipets brune pub

Minigolf, blant annet...

Kommentarer

Populære innlegg