Soppturer

Bærplukking er ikke noe for meg. Jeg skal være ærlig på det...
For noen år siden hadde vi en debatt gående i vennegjengen om det var best med bærplukker eller ikke, men jeg må innrømme at jeg liker å få bæra server ferdig rensket på kjøkkenbenken av mamma. Det være seg blåbær, tyttebær eller bringebær. 
Men jeg elsker å rusle i skogen om høsten, og jeg elsker å plukke sopp. 
Jeg husker godt den første soppturen min, da jeg tilfeldigvis ramlet over en kantarellskog. Jeg kan i grunnen ikke sammenligne følelsen med annet enn bursdager og jul i barndommen. Jeg var ekstatisk!
Etter dette har jeg gått på jakt etter kantarell, steinsopp og piggsopp. Det er de soppene jeg er trygg på. 
Likevel hender det at jeg bare MÅ fotografere annen sopp jeg kommer over. Det som slår meg er at giftig sopp er utrolig vakker! Farlige fristere, rett og slett. 
Da er det greit å fange de med kamera isteden. Som oftest med mobilkamera...
En flott blanding av kantarell og steinsopp
Rød fluesopp
Ukjent sopp I
Ukjent sopp II
Brun fluesopp
Steinsopp
Ukjent sopp III
Brun fluesopp
Skogens gull! Kantarell

Kommentarer

Populære innlegg