Hotellnatt nr.25: Bergen

Ja, det er virkelig slik. Dette er den 25. hotellovernattinga dette skoleåret, og jeg har 15 gjenstående før sommerferien. Man kan vel trygt si at hotell-liv er noe eget, og jeg sier det igjen: Jeg er middels opptatt av hotellrom når jeg ferierer. Når jeg jobber, derimot...
Vurderer å begynne å skrive hotellanmeldelser. 





Romstandard: Middels.
Det er dobbeltseng, men ikke Choice Hotels gigantiske puter. Det er også to senger satt sammen, så vi får se om de holder sammen over natta. 
Det er sofakrok som jeg kan jobbe i, men mahogny, kremgult og blått er liiiiiitt... UT, og det er ikke særlig koselig. 
Badet er gammelt og får stort minus for at dusjen hoppet ut av holderen da jeg slo den på. Badet ble klissvått fra vegg til tak og jeg hadde virkelig litt av en utfordring da jeg skulle fange slangen og kverke den uten selv å bli våt. 
I tillegg til krakilsk slange, var det kun såpedispenser i dusjen. Det er skummelt hvis jeg velger å være paranoid. Gud vet hva som befinner seg i den!

Selve generalprøven kommer i morra når jeg skal sjekke frokost, lunsj og konferanselokaler.
Har en følelse av at det blir greit å forflytte seg videre til Grand Terminus etter kurset i morra. 

Korrigering av vurdering:
Jeg sov som en stein i flat seng uten stor pute. Våknet meget uthvilt til kursdag, og da jeg gikk ned til frokost begynte oppturene å melde seg.

Frokost: Middels+ 
Det som gjør at frokosten ikke nådde opp til høy, var det magre utvalget. Likevel utstedes pluss for hjemmelaget italiensk salat, atmosfære og smoothieshot.

Konferanselokale: Høy
WOW! Plutselig åpenbarte Augustin seg som det Historiske hotellet det er. 
Jeg fikk en liten rundtur i Altona vinstue, som befinner seg i den eldre delen av hotellet og som skriver seg fra 1600-tallet. Da var dette byens første skjenkestue. 
Nå angret både jeg og Ann Britt fra Utdanningsforbundet på at vi ikke spiste middag sammen i går kveld!


Konferanselokalet var godt utstyrt og veldig funksjonelt og trivelig. 
Lunsjen var god, og det var godt med frukt, kaker og kaffe tilgjengelig under hele kurset

Totalvurderingen på Hotel Augustin blir da 4/5

Trivelig kurslokale

Altona vinbar

Serveringsbuffet

Deilig forfriskning

Trivelige hordalendinger på kurs:)



Kommentarer

Populære innlegg