En reise inn i Tim Burtons verden

Jeg hadde nesten glemt ham. Har ikke hatt framme boka på en god stund nå, og tegningene hans har vært langt bak i hukommelsen min. 
Satt med siste finishen på forberedelsesdelen til årets eksamen i norsk for grunnskolen da han plutselig deiset ned i hodet mitt som et klart svar på hva som manglet. Tim Burton. The melancholy death of oyster boy and other stories. Jeg røper ingenting ved å fortelle dette. Dessuten ønsker jeg bare å dele skjønnheten og smerten.
For å entre Burtons verden, anbefaler jeg sterkt å klikke her.

Av og til er det å bli kjent med en forfatter, musiker, kunstner eller regissørs forunderlige verden en helt egen reise inn i et annet univers. Noen ganger kan det røre ved noen strenger i en selv uten at en helt skjønner hvorfor. Man ender opp med å søke tilbake om og om igjen for å gli inn i den stemningen man ønsker å være i. Det er en fin og enkel måte å reise på, hvis man har dårlig tid eller lite penger.

Kommentarer

Populære innlegg