Ut på tur(ne) - våren 2013 - Oppladning. Dag 1

Da kan man annonsere våren for åpnet, selv om det er en halvmeter snø i hagen og vinteraktivitetene fortsatt er pågående. Det er lite pollen i lufta, men sola smelter snøen og jeg har begynt å reise rundt og holde kurs for norsklærere. Et ganske sikkert vårtegn.
Denne gangen går turen til Trondheim og Bergen, hvor jeg skal snakke meg hes om veiledende skriving og de nye skrivemålene i revidert læreplan. 

Nydelig venninnelunsj på Kippermoen søndagsuniversitet
Etter oppfordring fra en smart venninne, holdt jeg prøveforelsning søndag formiddag- med lunsj-  på Kippermoen ungdomsskole for fire ivrige norsklærere. Det ble en særdeles fin stund og jeg fikk nyttig tilbakemelding på forelesningen som jeg skulle ut i landet med. Vi fikk også varmet meg opp med diskusjoner som jeg visste jeg ville måtte ta med lærere jeg skulle møte. 
Etter et par timer kunne jeg dra hjem og pakke kofferten klar for tre travle dager før jeg tok kveldsflyet til Trondheim. 

Britannias egen kroppspleie
Jeg ankom Britannia Hotel i Trondheim seint på kvelden, og det var min første overnatting på det ærverdige hotellet. Det er ganske morsomt å gå inn i en annen tid slik man gjør når man kommer inn i storbyenes storstuer. Det var ikke lengre noe ekstravagant med rommet jeg fikk. Et ganske simpelt enkeltrom med mahognymøblement og vegg- til-veggteppe. Likevel var det litt luksus over detaljene. Det er slike ting en hotellbeboer etterhvert spotter ut når man skal skrive hotellanbefalingen sin. Som på hotel Alexandra i Loen, hadde Britannia Hotel sin egen serie med toalettartikler som luktet aldeles nydelig. Hadde jeg hatt tid, skulle jeg spandert på meg litt velvære på spaet, men jeg var her for å jobbe. 
Jeg avsluttet derfor dagen med å lese gjennom presentasjonen og se litt TV før jeg kunne annonsere dagen for over.

Kommentarer

Populære innlegg