Ut på tur(ne) - våren 2013 - Herlige Hordaland. Dag 3

Frokost på Grand Terminus
Jeg visste det allerede da jeg våknet. Dette kom til å bli en bra dag! Frokost, teknisk sjekk, alt under kontroll en time før avspark. Justeringer i forhold til de praktisk-pedagogiske oppgavene. Jeg hadde en super kursdag her i fjor, og da jeg så at flere av de flotte kursdeltagerne derfra begynte å sige inn i kurslokalet, visste jeg hva jeg hadde å gjøre. 

Teknisk sjekk før kurs
Det er helt utrolig hvordan energien i gruppa kan gjøre hele forskjellen fra en dag til en annen i ett og samme kurs.Kursdeltakerne ga mye av seg selv i dag og jeg kan reise hjem med mange gode ideer fra tips og råd som ble delt i gruppa. Det er jo slik det skal være. Jeg sitter jo ikke med noe fasit! Jeg har bare oppsummeringa på hva som funker for folk flest. Når norsklærerne gløder i salen og er overtente for å få dette til å funke, kan man jo nesten bli euforisk. 



Holbergstuen
Da det nærmet seg middagstid, reiste Ann Britt hjem til Oslo og jeg gikk på Holbergstuen for å spise litt middag og slappe av. Jeg var på langt nær så sliten som dagen før, og med et par nye kursideer i veska, kunne jeg nå bare sette meg ned å lese en god bok før jeg skulle spasere opp til Vestre torggate og sjekke inn på nok et hotell: P-hotels.
Det var dessverre ikke rom i herberget for meg på Terminus denne natta, så jeg fikk ta til takke med reserveløsning og "billigst mulig" på kommunens regning. Nå er det jo slik at Grey's anatomy og Privat praksis kan ses hvorsomhelst bare der er en TV, så da fikk det så være at jeg havnet i 4.etasje med heis bare til 3., med solvarmt rom uten mulighet for å lufte, med ei oppredd feltseng med knakende springfjærer og et dusjforheng som ikke helt hadde skjønt oppgaven sin. Man får det man betaler for. Ikke et gram mer.

Kommentarer

Populære innlegg