Surprise! Nydalen. Part 3


Etter å ha tilbragt flere døgn på dette hotellet, snakket nedlatende om både interiør og mat, mislikt beliggenheten og stilt store spørsmålstegn til at direktoratet velger dette hotellet om og om igjen, fikk jeg denne gangen åpnet øynene en smule. For det er klart man blir litt fokusert på detaljene  når man tilbringer hver time i et par døgn innenfor veggene. 

Denne gangen ba jeg om å få et "rolig rom", og fikk igjen rom i 8. etasje. Jeg kom seint og gikk ned i baren for å få meg litt kvelds. Jeg måtte innrømme at baren på Radisson Blu er en av de koseligste jeg vet om. Hmmm... begynner jeg å føle meg heime? Bestilte en Cæsarsalat, og ble påminnet om at maten fortsatt er dritt. Ser bra ut, smaker pyton. Igjen... eddik og pepper var det eneste jeg kjente av smak. 

Norskgruppa hadde bestemt seg for å droppe fellesmiddagen til direktoratet og heller gå på Bølgen og Moi som ligger vegg i vegg. Ekstremt lurt valg. Da vi rundet hotellet ble vi dessuten overrasket over at det var pent i Nydalen. Rart med det når man vanligvis kommer veien forbi BI og rett inn i resepsjonen. Her rant det en elv, her var det pent beplantet, det var godt tilrettelagt for syklister og joggere langs elva, og hotellet så heller ikke verst ut fra denne siden. Maten var selvsagt noe helt annet på Bølgen og Moi enn på hotellet. Spiste tunfisktartar til forrett og kylling confit til hovedrett. Dessert var det dessverre ikke plass til. 


Den største overraskelsen kom dagen etter da jeg begynte å fundere over hvordan å få tak i nærmeste pol. Jeg hadde vært inne på Vinmonopolets sider, og det meste av musserende på polet i Mosjøen så ut til å være bestillingsvare. Skulle man ha noe champisaktig til 17.mai, var det kanskje en idé å kjøpe det med seg fra Oslo?
Et annet ankepunkt ved å oppholde seg i Nydalen hadde vært den usentrale beliggenheten. Å befinne seg så langt unna byen og shoppingen hadde vært litt irriterende. Det medførte stress-shopping gjennom Byporten på vei til flytoget. 
Atter en gang... hva får man med seg når man sitter inne på hotellet hele døgnet? Da jeg googlet  Vinmonopolet, oppdaget jeg plutselig at to kvartaler unna hotellet kunne man finne "Oslos største shoppingsenter, med 130 butikker, spisesteder og tjenester." 

STORO STORSENTER! Med pol!
Eve og jeg løp ned i lunsjen og begynte bare å le...plutselig hadde Nydalen reist seg fra asken og gjenoppstått som et shoppingeldorado? Her var det på tide å skjemmes litt av den nedlatende holdningen til bydelen, mest kjent for sine torsdagskvelder. 
Selv om jeg ikke vil beklage all negativ omtale av maten på hotellet, som jeg direkte fraråder folk å spise, er det på sin plass å konkludere med at Nydalen faktisk er helt OK!


Kommentarer

Populære innlegg