Pisterhåjen - trimpost

Det fine med Mosjøen er at hvor enn man skal, går det oppover. Det vil si at man han mange yndede kondisløyper å velge mellom når man skal på søndagstur. Pisterhåjen i Marka er 30 minutter rett opp gjennom åsen mot Valfjellet. I dag var været skiftende. Det vil si at selv om sola skinte, var det sleipt og glatt over røtter og berg. Jeg har også slitt med forkjølelse et par dager, så kondisen var rimelig skral. Ailo var med meg som turkompis. Jeg er glad jeg ikke møtte folk der oppe, for ikke bare var jeg pesende og blodsprengt, jeg gikk også og småsnakket med hunden for å forklare at han ikke måtte gå så fort i dag. 
Opp kommer man alltids. Fikk skrevet meg inn i trimpostkassen (elsker det systemet der. Lurer på om det er særnorsk?), spist noen svære og saftige blåbær, tatt noen bilder med Instagram og sent mms til mamma for å dokumentere dagens bragd før vi startet på turen nedover. 
Fikk gnagsår i fjellskoene også denne gangen, men greide likevel å jogge et godt stykke når jeg først hadde blitt varm i musklene. Fant tre kantareller i stia, så kanskje man burde tatt seg en sopptur til uka?


Utsikt fra Pisterhåjen mot Ollmoen

Ailo nyter utsikten

Ailo

Ailo og meg

Kommentarer

Populære innlegg