Kurs i vurdering - Lærernes hus i Oslo



Så var jeg her... klar for å ta utfordringen. 
103 norsklærere skulle kurses i vurdering på ungdomstrinnet. 
Foreleser: Meg! 
Oppdragsgiver: Utdanningsforbundet.
Mental status: GIRA!

Dette er så nærme jeg noen gang kom Idol!
Jeg har tidligere vært rundt om og holdt sensorskoleringer i Bodø, Tromsø, Moss og Grimstad. Jeg har holdt kurs i vurdering for lærere på 10. trinn og Vg1 i Mosjøen, Svolvær og Bodø. Jeg ledet forhåndssensuren med landets oppmenn, men aldri har det vært over 100 kursdeltakere. 
Forsamlingene har stort sett ligget på 20 - 60, så dette ble noe annet. 

Lærernes hus ble åpnet i 2009, så det var tipp topp lokaler med alt av teknisk utstyr på plass. Jeg slapp å styre med egen pc, kabler og nettverkstilkoblinger. Alt var i orden. 
Her lå utfordringen i at lokalet var veldig bredt, så det var vanskelig å holde blikkontakt med alle på samme tid. Og gjett hva... jeg er venstrevridd!(haha...)

Lærernes hus i Oslo




















Bokstavlig talt. I klasserommet merker man det kanskje ikke så godt, men her var det helt åpenbart at høyresida mi fikk mindre oppmerksomhet enn den venstre. Interessant (for meg, i allefall... det lærte jeg i dag!)

Lærerne jobbet godt, og vi fikk gode faglige diskusjoner om tekstene som skulle vurderes. Jeg fikk også gode innspill fra lærere rundtom på ting som burde gjøres noe med både når det gjaldt eksamen og vurdering generelt. 
Bra dag, med andre ord. 


Kurslokalet er klargjort


Flott utsikt utover rommet

...og flotte norsklærere!

Foreleserens nærmeste utsikt
10.00-16.00 er lang dag nok for både kursholdere og deltakere, så da jeg pakket veska og gikk ut i fri luft for å rekke flytoget til Gardermoen, var det ganske deilig.
Foran meg, timer med spotify og Own Meany, forsinkede fly og ankomst Hagforseng klokka 23.
Men det visste jeg ikke da....

Kursforelesning for spesielt interesserte: Presentasjon



Kommentarer

Populære innlegg