Med mamma på jobben - Isak og Noahs søte hotelliv

Etter å ha påbegynt mitt fjerde år i Utdanningsdirektoratet, var det på tide å ta med guttene på jobb slik at de kunne se hvor jeg bor og hva jeg gjør når jeg reiser til Oslo. For at det skulle være gjennomførbart, måtte også mormor være med slik at hun kunne være barnevakt mens jeg var på jobb.

Etter å ha sjekka ut fra Nydalen, dro jeg ned på Royal Christiania for å sjekke inn og forberede mottakelsen av de tre reisende fra Mosjøen.
23.15 var de innlosjert, og oppspilte over alle bylydene de skulle sove til. 

Det søte hotelliv...

Torsdag morgen dro jeg på jobb klokka 9. Isak hadde allerede spist frokost sammen med meg og Ingrid fra nemnda og dro opp for å vekke mormor og Noah. Vi hadde møterom på hotellet ettersom alle møterommene på Udir var opptatte, så til lunsj sneik jeg unna marsmallows dyppet i sjokolade fra sjokoladefontenen til guttene så de fikk opp på rommet. Fordi de fortjente det:)
Da hadde de vært ute på en liten shoppingrunde, men var klar for å nyte det søte liv foran TV-en på hotellet igjen. 
Da jeg var ferdig på jobb klokka 16, dro vi opp til Tåsen for å besøke Grubben/Graff. Der ventet kaffe og kaker og en bukett av herlige unger.

Mormor og ungene

 


Hege og gjengen




Etter en tur på Tåsen var det tid for å ta kveldsbadet nede i relaxavdelinga på hotellet. Ettersom jeg var begynt å brygge på en forkjølelse og var ganske bomull i hodet, ble jeg sittende på kanten å relaxe. Deilig for store, deilig for små...
Jeg slapper av på land....

Ungene leker sisten i vannet
Dagen etter var det enda tidligere opp, da jeg måtte begynne på jobb 8.30. 
Likevel koste guttene og mormor seg med late og avslappende dager. Etter  frokost tok de en ny runde i bassenget og etter det fikk de gått litt rundt i byen.De fikk shoppa litt og de fikk sett noen kjendiser. De ble også skjemt bort av verdens snilleste mormor.Hva mer kan man be om?
Da jeg avslutta dagen klokka 15.00 var det bare å komme seg på toget til Råde. Nå var det klart for tanteweekend i Saltnes. Klart for etappe nummer to på denne reisen.
Mammas lesehester:)




Kommentarer

Populære innlegg