London med Lillegutt, mormor og morfar

Alice's bruktbutikk i Portobello Road
Da Isak fikk Londotur i 10-årsgave, var det jo klart at dette måtte gjentas da Noah fylte 10. Han var imidlertid litt av og på når det kom til å utløse sjekken, så han gikk fra å ønske seg London, Paris eller København til heller å kjøre scooter for pengene. Det ble altså jeg som tok avgjørelsen til slutt. Hele poenget med denne turen var jo i utgangspunktet å dra på dannelsesreise. I tillegg vet man jo ikke hva man har gått glipp av før man har vært der. Jeg fikk med mormor og morfar på turen, så en kjølig februarfredag satte vi nesen mot sør-vest, og siktet oss mot London.

Victoria station

Det ble tre fine dager i vårlige omgivelser. Vi bodde i Bayswaterdistriktet, på London House Hotel. Det var sentralt i forhold til Notting Hill og Portobello Road. Det var også sentralt i forhold til undergrunn, og i tillegg et rolig strøk. Det lå faktisk like i nærheten av det hotellet jeg bodde på sist jeg var i London, så det var absolutt kjente omgivelser. 

Vi tok så å si samme runden med Noah som med Isak. Notting Hill, Big Ben, London Dungeon, Covent garden, Picadilly cirkus etc. Denne gangen var vi på musikalen "Thriller", etter Noahs eget ønske, og vi prioriterte Hamley's i stedenfor Science museum. Det ble mange inntrykk på kort tid, og bare det å frese rundt med undergrunn og drikke kaffe på Starbucks kunne virke som en ferie i seg selv. London har alltid noe for en hver smak, og tre dager er alltid nok når man reiser på opplevelsestur. Man må også ha tid til å fordøye inntrykkene. Man kommer jo alltids tilbake igjen!

Portobello Road



Skodilla i London

Pappa og meg p åpub

Meg og Noah

Ikke enkelt med norske navn...Bgorg og Matta

Middag på gresk restaurant i London

Endelig sykkelføre i Kensington gardens

The London Dungeon og London Eye

Thriller

Just a walk in the park...

Mamma og pappa

Søtsaker på Portobello Marked

Kommentarer

Populære innlegg