Jeg tror på... gratis softis!

Jeg funderer ofte over hvor enkle vi mennesker er å motivere. 
Jeg jobber med det daglig, men det er likevel noe med mekanismene i mennesket som jeg stadig lar meg forundre over, både i meg selv og i andre. Små gleder... Jeg var ikke helt fit for å reise til Trondheim for å holde kurs tidligere i uka. Jeg hadde vært i Oslo et par dager i forrige uke, og jeg var småsliten og egentlig mer gira på å være sammen med elevene og de heime. 
Satte meg på 15-flyet til Trondheim, fløy gjennom skylaget, og vips...


Nydelig vær!
Da jeg ankom Midtbyen med flybuss havnet jeg på shopping, og med fare for å bli rosablogger, må jeg likevel uttrykke en viss tilfredshet ved at jeg fikk kjøpt meg en bluse og en underkjole til halv pris. Det er mulig det er fjortisish å poste bilder av scoop, men ærlig talt. Små gleder, god motivasjon:
Underkjole fra Cream
Etter en relativt god natts søvn, var det klart for fagdag for norsklærere i Gauldalsregionen. 27 trivelige trøndere og meg 09.00-15.15. Jeg ble i godt humør allerede da jeg ankom heisen:
Bare elsker tydelige beskjeder!

Etter å ha tyna gjennom teoritungt stoff om vurdering i en god time, kunne jeg annonsere kort kaffepause med selvbetjent, gratis softis.
Fantastisk!
Jeg var fornøyd, de var fornøyde og klare for resten av dagen.


Litt tørt fagstoff...
Ikke det at kurset mitt var uinterresant, men jeg tør vedde på at det mange fortalte om først da de kom heim den kvelden var at det var gratis softis. Sånn er vi bare skrudd sammen, og det er egentlig helt greit.
Min vitaminpille for dagen var at jeg hadde på meg splitterny underkjole til halv pris. Det var det bare jeg som visste, men jeg vedder på at jeg så fornøyd ut!
Og da nærmer vi oss moralen: Livet er herlig hvis vi vet hva vi skal lete etter. 
Livet er for eksempel litt gratis softis!
  
...belønnes med selvbetjent softis
Og litt nytelse til foreleseren!

Kommentarer

Populære innlegg