Her kommer sola!

Det har ikke vært så verst vær i Nord etter jul. Snø har det kommet, og vi har fått testet skiteknikk og form i lysløypene i området. Det er deilig å være ute i frisk luft etter ei stressende og inaktiv førjul. Likevel er det noe som har manglet. Jeg har sett spor etter den på ryggen av Øyfjellet takket være store vindusflater på jobb. I helgene har den selvsagt ikke dukket opp slik at jeg har fått nyte den lille tiden den har kunnet unne meg. Jeg snakker selvsagt om SOLA.

Første turen til Oslo etter jul hadde jeg ingen forhåpninger om solskinn. Det snødde tett på Gardermoen da jeg landet tirsdag kveld. Det var sågar en time forsinkelse i flytrafikken på grunn av dårlig vær. 
Denne gangen hadde vi møtene på Thon hotel Opera, så teknisk sett var jeg heller ikke utenfor døra på et par dager. Jeg gikk rett fra flytogterminalen og inn på hotellet. 

Det er forskjell på sør og nord. Plutselig, under fellesåpningen til direktoratet, fikk vi et kjempeproblem med prosjektor og lerret. Sola sto rett inn i lokalet, og vi så ikke en dritt. I tillegg hadde de automatiske persiennene hengt seg oppe, og vaktmester måtte tilkalles. Folk stresset rundt. Fantastisk! jeg ble bare sittende og nyte lyset. Da jeg gikk til lunsj seinere sto sola over operataket og jeg kunne kjenne at jeg ble fylt av energi. 


Da var det bare å finne veien tilbake til konferanserommet Othello igjen, som kompenserte manglende vindu ut mot verden med innvendig akvarium. Jeg liker akvarium, så det var greit nok...


Nå er det bare å glede seg til februar og lysere dager og sol i Mosjøen. Inntil da er det vel bare å fortsette å hente D-vitaminene fra Møllers tran og late som det blir det samme!

Kommentarer

Populære innlegg