Kvartveis til målstreken, and doing fine!

Instagramfølgere har daglig blitt visuelt informert. Facebookvenner har notert at kruseduller har dukket opp fra tid til annen gjennom min nye venn Endomondo. Noen har meldt fra om at de har latt seg inspirere. Jeg selv er mest fornøyd med egen stayerevne. Badevekta til mamma, derimot,  later ikke til å bry seg. 

Dette er status etter at 1/4 av oppdraget er gjennomført: 
Min første mellomdistanse er nådd. 25 dager med minimun 30 min puls. 
"Bare" 75 dager igjen før jul. 

Har det vært vanskelig å gjennomføre? Nei. Helt ærlig. Nei.
Jeg har måttet kapitulere to av dagene i denne perioden fordi tiden ikke strakk til. Det er langt bedre enn forventet. Jeg hadde trodd det kom til å bli vanskeligst å finne tiden.

Årsaken til at dette har gått er helt klart at dette har vært veldig lavterskel. Alle kan finne 30 minutter i løpet av en dag. 
Jeg har store unger som ikke tar skade av at jeg drar ut på tur en times tid om ettermiddagen. Godt vær har gitt meg mange flotte turer, både med hund, familie og for meg selv. Har jeg ikke kommet meg ut i frisk luft, har jeg kunnet gjort en jobb heime på yogamatta. Både yoga, pilates og styrketrening funker uten særlig tilrettelegging annet enn at man får stua for seg selv i 30-60 min.
Jeg har begynt å benytte meg av Frisk3-medlemskapet som jeg betaler på, både for kjedelige økter på tredemølla og for morsomme timer i MRL, Body Pump og Body Balance. Og ikke minst! Jeg har hentet fram gamle kunster og begynt på voksenballett. 90 minutter rein glede hver uke. Bedre kan det ikke bli. 

Hadde jeg skulle løpt 30 minutter hver dag, hadde jeg brutt for lengst. Jeg har et brennende ønske om å lære å like løping, men foreløpig er det for tungt. Jeg blir dessuten fort lei av det samme, så jeg går ikke en gang tur i samme løype på en og samme uke. Hver kveld planlegger jeg hva jeg skal gjøre neste dag og plotter det inn mellom alt det andre på lista. Hvordan dagen ser ut ellers styrer som oftest aktiviteten. Når man vet at 30 min er alt som kreves, tar man seg tid til det. Det tar for eksempel 34 minutter å gå til jobb hjemmefra langs vei - 43 minutter hjem over åsen. Det tar i underkant av 30 min å jogge inn til benken og hjem igjen. Jeg har etterhvert begynt å lære meg hva som er tidsmessig innafor den tida jeg har til rådighet.

Jeg trodde dette kom til å bli et ork, men jeg har satt pris på det. Kanskje fordi det renser hodet å trene/mosjonere. Nå er jeg spent på resten av høsten. Blir det dårlig vær kan det jo bli verre å kle på seg joggesko og komme seg ut. Da må jeg nok jobbe hardere med motivasjonen for å få det gjort. Samtidig er det mange pulsgivende aktiviteter som fortsatt kan gjennomføres ute på vinterstid.  Snømåking, for eksempel! Nå er det nye 25 dager som venter før jeg er halvveis. Får håpe jeg holder ut og at dere holder ut med meg så lenge!




Hjartåsen. En av favorittene - sammen med Dexter

Mosjøen sett fra Øya

Yoga. Teknikk og styrke

Ballett sammen med MOMENTUM og jentene på Kulturskolen

Tårnet

Planken hjemme på stuegulvet

Joggetur  med Dexter

Kommentarer

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg