Desembersamlinger i Oslo - Fa la la la la la la la la...

Adventstid i Oslo. Dro ned sammen med "Ny Giv"- folk fra Kippermoen og Granmoen i lettere turbulent vær for å gjøre unna to jobbprosjekter og ett privat prosjekt her nede (les: julegaveshopping).
Julepynta Oslo S


Mandag:
08.oo      Frokost og sakte oppvåkning
09.oo -    Møte Læreplangruppa, revisjon
17.30      Status: Ting begynner å falle på plass!  
18.00      Forsøk på å shoppe julegaver. 
              Resultat: Tre gaver til meg selv og lavt blodsukker. MAT!
19.30      5 km løpetur på tredemølla etterfulgt av litt styrketrening.
              Konklusjon:Kjempebra, Mette!!! Dette må følges opp!
20.30      Vurdere sidemålstekster
              Resultat: Ble i kjempeform etter treninga, og klar for ny runde   

              med shopping. Fikk handla 5 julegaver og de siste kalendergavene 
              Moralen er:Det blir fort dyrt når man skal drive og trene!
22.00      Nytt forsøk på å vurdere sidemålstekster
              Resultat:YES! To stk vurdert. Bare 4 igjen!(Les: Helvetes    
              Facebook    
              og resten av Internett! Hadde det ikke vært for det, hadde jeg 
              sikkert vært ferdig:S)
01.00      Mette legges på lading


Tirsdag :                                                                                         
Med 5 timers søvn innabords var det klart for frokost, møte gjengen fra eksamensnemnda og få unna en del grunnleggende oppgaver før vi skulle ha møte med Ulrikke i Ergogroup. Det er hun som har ansvaret for å legge tekstene våre i forberedelsesmateriellet i en lekker og lesbar mal på web. 
Det vi kunne slå fast umiddelbart var at alle satt med samme følelse av å være kraftig på hælene i forhold til tidsfrist. Dette motiverte oss til intensiv jobbing, og da vi gikk fra Udir klokka 16, kunne vi unne oss en felles middag på Friday's.
At det ikke ble julemiddag med øl og akevitt denne gangen hang utelukkende sammen med at noen hadde et visst antall julegaver som måtte kjøpes og at håndball VM la føringer for kveldsaktivitetene. Norge-Island.
Jeg fikk handlet noen julegaver til før jeg ruslet opp til julemarkedet i Spikersuppa. Ikke akkurat Praha, men likevel koselig. 
Ble oppringt med beskjed om at det var øl og håndballkamp på rommet til Ingrid, så da var det bare å rusle fornøyd nedover mot hotellet igjen for avslutningen på denne dagen.
Julemarked I
Julemarked II

Onsdag:                                                                                          
Ingrid utfordret meg til å ta en treningsøkt klokka 06.30. Jeg visste jo at psyken min ikke var sterk nok til å torturere meg selv ut av senga for ei slik strabasiøs førsteøkt, så jeg sa tja. Vel vitende om at det aldri kom til å skje. Men å si nei hadde virket litt vel skjelettløst, så da ga jeg meg selv en sjanse til å ombestemme meg. Short story long...Møtte heller opp frisk og rask til frokost klokka 8 og klar for en ny dag på Udir. 
I dag fikk vi utrolig nok lagt inn alle tekster og bilder slik at Ulrikke kan levere oss sitt første utkast. Vi konkluderte vel med at vi jobber best under press og at alt går bra til slutt! Da vi gikk ut i nysnødde Oslo klokka tre, klarte jeg raske med meg en siste julegave på vei til flytoget, og følte meg dermed flink. 
Snø og fly kan jo være en litt uheldig kombinasjon, har jeg erfart. Nå ble plutselig flyet mitt 45 minutter forsinket, noe jeg trodde var snø helt til jeg gikk på Dagbladet.no og så at det hadde vært en kontrollert nødlanding på Værnes bare en time tidligere. Trøstet meg med at slikt ikke skjer to ganger på samme dag, og ihvertfall ikke på samme flystripe, så jeg tok meg et glass vin mens jeg pakket direktoratsjobben i egnet mappe på egen harddisk og begynte å tenke på hva som sto for tur heime. Tvilte egentlig på at jeg kom til å rekke heim i kveld. Ting har en tendens til å balle på seg når forsinkelsene først starter. Utrolig nok løste det seg på et blunk, da Helgelandspassasjerene ble booket om på et tidligere fly, og dermed rakk Widerøe heim til Mosjøen. (15 minutter for seint, fordi Widerøe crewet måtte ta en lovpålagt matpause...)
Landet i winter wonderland, og ble hentet av svigermor. 
Så var man klar for oppkjøringa til jul. Baking, vaksing, kosing og julemusikk.
Julestemning fra kjøkkenvinduet

Kommentarer

Populære innlegg